Rumphår

Ikväll har jag & min hane klippt oss! Gulliga Sofie som kom hit & fräzade till oss. Mitt hår växer sjukt snabbt nu! Baktill går det typ till midjan. Kul att se vilken förändring det blir av att sköta det bra. För bara några år sedan var det sönderblekt & slitet, skulle aldrig kunna få det till den här längden. Vad har jag gjort för förändringar? 

- Först av allt bleker jag inte det vitt med Moods blekning för 50 spänn;) Slingar det & färgar enbart utväxten, ej ned i längderna. 

- Sover med hårinpackning en gång i veckan.

- Tvättar det bara 1 gång i veckan. Har lyckats vänja det med hjälp av torrschampoo & en liten svacka förra året som gjorde att jag helt enkelt inte orkade tvätta mitt hår. HAH! 

- Borstar försiktigt. Använder bara svinborste & tangleborste. Finns inget värre än när folk borstar sitt hår våldsamt & man hör hur det slits av! Stackars strån!!

- Klipps regelbundet av en duktig frisörska:)

Snart kanske det når ned till rumpan! Då behöver jag inte oroa mig för avsaknaden av toapapper när jag kissar ute i naturen. Smidigt OCH miljövänligt! 

XXX
I söndags lagade jag & min man plankstek. BÄSTA MATEN!!
Spelade Bingolotto, HAH! Inte gjort det på åratal. Och nu minns jag varför... Vann inget:<
Tog bild på världens fjunigaste tår.
Jag gillar att ta kort på frukost, ser extra trevligt ut! 
Har varit fint väder så jag & Siri har kunnat sitta på ballen & läsa inredningsmagasin!
Provade laga köttfärspaj för första gången! Gjorde med fullkornsbotten, blev riktigt majs faktiskt. Här har jag dock lyckats välta den typ upp -och ned, Heuheuheuheuoheuo!

Har spelat Sims, vilket har varit knepigt ibland då världens keligaste katt trampat runt på tangentbordet.
Ännu mer mat, kvällens middag; Boeuf bourguignon! Älskar köttgrytor. Och ni älskar mina matbilder!
LA COKA NOSTRA kommer till Köpenhamn i November & där ska jag vara!

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0