Grattis mitt barn

Hej fjunelins! Jävlar vad trött jag var imorse, men drog mig upp strax efter 10 iallafall. Tråkigt väder ute & var frusen. Började med att kolla hallandsposten.se, vattnet här runtom i Halmstad hade fått för höga halter av soda & var alldeles för basiskt. Så man fick inte dricka, koka eller duscha i det då det kunde vara frätande. Fick reda på det igår när jag var på gymmet med mr. Ken, Emma smsade & frågade om vi skulle dra till maxi & köpa vatten. Jag bara stod där med min vattenflaska som ett frågetecken. 

Så fick skippa duschen efter gymmet, hehe. Tur man är naturligt fresh ;) Så drog till affären för att köpa hem mjölk + lite vatten att borsta tänderna i. Som jag misstänkte hade alla andra tänkt likadant, folk var galna! Flockandes kring vattenhyllorna som för övrigt gapade tomma, FYLLDE VAGNAR med flera liter kolsyrat vatten. Måste man överdriva liksom? Det åtgärdades ganska snabbt (imorse vid 7-tiden var nästan alla områden säkrade från giftigt vatten förutom Sennan). Vad ska de med alla sina kolsyrade liter vatten till nu då? HAH! Emma tog kort på folkhögen, det var roligt. 

Tycker synd om Sjukhuset, de lär ha haft fullt upp med alla hypokondriker som tror sig vara döende för att de fått en droppe vatten i sig.
Jag hade druckit säkert 1,5 liter vatten, kokat nudlar, diskat en massa samt duschat & tvättat händerna flera gånger under dagen. Kändes som att jag skulle blivit dålig eller märkt av något tidigare under dagen om vårt vatten hade ett PH-värde på över 10. Men drack såklart inget vatten eller duschade efter jag fått höra det, man ska ändå ta det på allvar. Men kan inte låta bli att skratta åt mannen som köpte 4 stora dunkar han tänkte åka & fylla med vatten... hihi. 

Nog om vatten. För idag fyller min lovely Louise hela 21 år :D Grattis!! Stort barn nu. Hoppas du får en underbar födelsedag med massa presenter! Nu ska jag hoppa in i duschen & sen en runda till stan för att köpa böcker. Inget annat.

XXX
<3
Väldigt gammal bild på mig & Louise, då det var inne med platinablondt. Får ta nya kort snart ;)

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0