Matteproblem

Åhh, vilken trevlig dag! Här är sol & okejvarmt ute. Man blir glad över 5 grader då det bara för en vecka sen snöade. Gick upp 11.15 och tog en joggingpromenad. Känns bra att inte sova hela dagarna, hade riktiga problem med att komma upp innan. Men nu är det enkelt! Feelin' good.

Idag ska jag:
  • Sola
  • Sy till lite kläder hos mamma
  • Posta brev till a-kassan
Och om jag har tid, baka muffins till min man. Snart börjar min babe gymma här & då ska båda gå ner i vikt! Alltid velat baka muffins, så får passa på göra det till den här helgen då ;) Nu är mitt jobb hemmafru. Trevligt jobb enligt mig!

Även ringt försäkringskassan & frågat om bostadsbidrag. Lite svårt fylla i papprena då jag inte har någon exakt inkomst. Har mitt sommarjobb, men vad jag kommer tjäna där & under hösten-vintern har jag ju ingen aning om. Men man får tydligen fylla i vad man tror, sen längre fram ändra det om man tjänat mer/mindre. Inte kul behöva betala tillbaka sen ju. Har iallafall skatteåterbäringen att se fram emot, ganska säker på att jag får tillbaka (inte kollat ännu).

Fastän jag just nu är arbetslös känns det ändå bra. Jag har fullt upp & tar verkligen tag i saker! Funderar även på att plugga upp matte B, så att jag kan plugga vidare sen om jag vet vad jag vill göra. IG i matte B förstör tydligen mer än man trodde. Förstår inte varför Osbeck inte har olika mattegrupper, de sätter samhällsklassen i en, natur i en annan osv & kör samma takt på alla. Så när jag & resten som inte hade mattehjärna satt på lektionerna var läraren & de duktiga eleverna 10 sidor fram efter bara några veckor. Vi som inte hann med fick skylla oss själva & gå på mattestuga & plugga hemma på fritiden. Medan man hade andra läxor vid sidan av!
Så jävla idiotiskt system, inte måste man vara smart för att räkna ut det? Dela in matten i 3 grupper, så kanske folk inte ger upp & får IG. För seriöst, ligger man 10 sidor back & inte har en aning hur man ska klara av det (då man inte hängt med på lektionerna när resten legat långt före), hur fan ska man då orka? De flesta ger upp.

I högstadiet hade vi 4 mattegrupper, rankat efter hur "snabb" man var på matte. Jag låg näst längst ner, men flyttade sedan upp mig till näst "bäst", så att så jävla dålig är jag inte egentligen (sen var ju matten något mindre avancerad då med så klart, men hjärnan utvecklas ju hela tiden).

Sen snackade vi mycket skit på lektionerna med i gymnasiet, så mitt eget fel med att jag fick IG så klart. Men hade det funnits ett bättre system, är jag övertygad om att jag fått G i matte B med! That's right.

Nu ska jag ut & testblåsa volvon (alkolås), pappa vill låna audin.

XXX
Söt.
Jag är en glad, osminkad clown/ren? Ren ren. Ren clown-ren.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0