Ringt 112 idag

Jobbade åt min Eve idag, som var sjuk. Hoppas du bli bättre, gumman <3 Dom ringde mig från affären idag vid 12-tiden och behövde mig mellan 14-19.15. Kan ju säga att Eve är säkert glad hon inte jobbade idag, för det skedde nämligen en liten olycka i slutet av dagen...

När klockan var 19 och vi skulle stänga var det fortfarande en gubbe kvar i affären. Han handlar där ganska ofta, så alla vet vem han är (Han är ganska envis & jobbig, otroligt dryg) Men på senaste tiden har han börjat bli lite förirrad så jag tycker mest synd om honom nu.. iallafall, han kom fram till kassan vid tio över (Tror inte han insåg att vi hade stängt, fastän jag plockat undan tidningar & allt) När han sedan skulle plocka ihop sina varor i en korg han hade med sig hjälpte jag honom, och erbjöd mig att bära ut det åt honom. Men han tog den tunga korgen själv, så jag bärde bara en liten kasse & höll upp dörrarna (Ångrar som fan nu att jag inte bara tog korgen ändå)

Precis när vi kommit utanför dörren ska han sätta korgen på sin rullator, men istället snubblar han och trillar rakt ner på grusen! Snacka om panik jag fick, jag sprang fram till honom och frågade flera gånger hur det gick (Såg som tur var direkt att han var vaken iallafall) Hade tur, för utanför affären stod det 2 tonåringar och "hängde" (Haha) så en av dom hjälpte mig resa honom upp. Han blödde en massa ovanför ögat & vid näsan och hans glasögon hade gått sönder. Jag har svårt för att hantera såna sitationer med (Vad ska man göra liksom?) så jag frågade "Ska jag ringa ambulans?" Neej sa han då, så frågade om jag kunde ringa någon anhöris till honom? Det svarade han inte riktigt på, så efter ett tag bestämde jag mig för att ringa ambulans ändå, så tog upp mobilen & slog 112.

Först tog dom inte riktigt mig på allvar, utan ville snacka med gubben. Men han var ganska förvirrad, så jag fick ta mobilen igen och prata med dom, då sa dom att dom skulle komma. Tog en väldig tid, säkert 20 min eller nåt. Ganska drygt att stå där & vänta. Stod och pratade lite med han gubben, om han hade ont eller något, om han inte hade någon som kunde hjälpa honom med handlandet. Egentligen har han 2 barn som kan hjälpa honom, men han är antagligen för envis för att inse att han faktiskt behöver någon som hjälper honom.

Ambulanspersonalen tog iallafall hand om honom och körde hem honom sen. Skönt att det gick "bra", hade ju kunnat gå mycket värre. Så jag kunde gå hem runt 20-tiden, Stefan var så snäll så han skrev ut min lön till 20, istället för 19.15 då jag egentligen skulle slutat (stod ju där ute vääldigt länge) Har aldrig behövt ringa 112 innan, så kändes lite skumt ;)

Men men, nu ska jag nog ringa Eve & berätta om dagens händelser!

Bild från i Lördags

Bild på mig tagen från i lördags.


Kommentarer
Postat av: frida

Vilken tur att det gick bra! Måste få säga att du är otroligt söt! Haha, och förresten. En exakt såndär playboy bild du har i bakgrunden målade jag till min kompis. samma färg och allt ;P

Ha en bra dag! Kram Frida

2008-12-10 @ 16:15:33
URL: http://howkengerhe.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0