Små chiliögon

Idag har jag jobbat uppe på Nelly's lager! Var lite jobbigt då jag har varit astrött hela dagen, tror luften är lite dålig där med? Och ljuset når inte in helt tror jag. Det måste se så dumt ut när alla slutar & kommer ut i dagsljuset, man blir helt bländad så det ser nog ut som att vi aldrig sett dagsljus förr. "MY EYES!!" Och så får man squeeza ögonen jättelänge innan det går att se normalt igen. 

Har dessutom lyckats peta chili i mina ögon ikväll. Igen. Känns inte förrän man tar ut linserna, då jävlar! När man har linser i tål ögonen allt. Skära lök utan tårar? No problemo! Kladda mascara i ögat? Känns inte ens. Peta rakt på den svarta pluppen i ögat? Okej, lite obehagligt kanske. Mina ögon är däremot extra känsliga utan linser känns det som. En liten bris & de tåras direkt! Försöker ha linsfria dagar, men det är så obekvämt med glasögon! Börjar man svettas glider de ned, ska man laga mat immar de igen. Knepigt liv... #thestruggleisreal

Nu ska jag & hanen sova. Skulle sovit för längesedan men helt plötsligt hamnade jag framför datorn. Kollade på Voluspaljus. De är... vackra.

XXX
Ni vill veta vad vi äter varje kväll. Därför jag tar kort.
Försökte mig på att rita av min söta kollega Anna ikväll!
Siri väntar på att vi ska lägga oss så hon kan galoppera runt & dampa i hela lägenheten.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0