Duktig tjej.

Nu har jag varit & röstat i kyrkovalet!! Allt gick snabbt & smidigt, förutom att det regnade ute & jag hade glasögon på mig så lagom till jag kom fram immade de igen. Ser inte ens en meter framför mig utan linser/glasögon så blev nervös & började då svettas som fan. Försökte putsa till glasögonen men de ville ändå inte skärpa sig, så kan hända att jag råkat rösta på SD istället;) 

Nej, men seriöst. Vad ska deras rasistiska politik i en kyrka att göra? Tror de flesta håller med mig om att kyrkan inte bara handlar om religion längre, utan om att hjälpa utsatt folk i samhället & vara ett slags stöd för folk som behöver något att leva för. Det har inte med politik att göra. Jag röstade därför på Öppen kyrka då de bl. a. stod för jämställdhet, tyckte att bibeln ska vara anpassad till dagens samhälle, motverka all form av diskriminering + att alla var välkomna. Dvs. ALLT Sverigedemokraterna INTE står för. ;) 

Nu ska jag fortsätta ligga nerbökad i soffan, invänta pizza & vara nöjd med dagens insats. Demokrati fungerar bara om vi utnyttjar den, det får vara dagens visdomsord! Nu märks det att man är vuxen. 

XXX



Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0