LCHF-tjejen

Hej hej hej! Idag ska jag jobba stängning & imorgon ska vi hämta Siri! Wiie! Det är hennes namn. Katter gillar att ha S i sina namn. Först när man träffar henne är hon lite försiktig, inte konstigt då hon säkert blivit dåligt behandlad som hemlös utekatt. Man ser dock att hon sneglar på handen & vill så gärna stånga den av kel. Men så fort hon fått nosat på en lite & märker att man inte ska skada henne så slänger hon sig fram & kelar allt hon kan! Så sjukt kelig. Vi passar bra ihop eftersom jag också älskar att kela (nästan så Ken inte kan hantera mig) så nu kan jag få kela av mig lite med henne istället. Myskatt!

Ska jobba söndagmorgon med, kommer bara tänka på katt hela dagen idag & söndag. Kommer sakna henne på söndag, tur jag slutar redan 15.15. Vill vara hemma & göra henne hemmastadd & få känna sig lugn. Kan tänka mig att hon kommer bli lite orolig när vi tar hem henne imorgon, hon känner ju inte oss så bra. När våren närmar sig ska vi näta in balkongen, paret som bodde här innan oss hade katt så de hade också nät. Kommer bli trevligt till sommaren när vi kan sitta ute på balkongen alla 3 ;) 

LCHF:andet går som smort. No problems at all! Har gått på det i 3 veckor på Tisdag. Men har börjat känna viss skillnad, t. ex. vid vindrickande. Man är mycket mer lättpåverkad & blir lättare bakis av minsta lilla (oh noo!). Drack ETT glas rödvin igår till maten & känner det i huvudet idag. Helt sjukt! Men vill man vara fin får man lida pin. Att jag dricker mindre är ju ingen dålig biverkning direkt ;) Gymmet kändes också lite halvtrögt sist med vikterna, men att träna på löpbandet/crosstrainern går bra! Om jag håller samma takt som nu räknar jag med att ha nått min målvikt i April-Maj. Har ingen exakt målvikt, kollar mer på utséendet. Men har en viss idé på var jag vill ligga ungefär... feeling good. 

XXX
Posarfjunet. Kolla min magiska hand. 
Cuddle meeee! Hellre kel än godis tyckte Siri. 
Hon var så kelig att hon inte kunde ligga still en enda gång nästan!
Sträcka ut di små benen. 
 

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0