Breaking bad

Jag & Ken har börjat kolla på Världens bästa serie! Den är rankad typ högst bland serier på IMDB & jag kan förstå varför. Hemsk & rolig på samma gång! Bara sett några avsnitt & varenda ett är skitbra. Svårt att slita sig. Breaking bad heter den, funnits ett par år. Ken fick tjata på mig innan jag gick med på att börja kolla, är så dålig på film & serier. Men nu är jag fast.

Handlar om en man som precis fyllt 50 år. Han är en jätteduktig kemist, men jobbar bara som lärare i kemi på en skola. Han har en fru som väntar barn & en son som är halvt handikappad. Han jobbar på 2 jobb då familjen inte har jättegott om pengar. En dag får han reda på att han lider av svår lungcancer, fastän han inte ens är rökare. Han berättar inte det för sin familj, utan istället får han kontakt med en gammal elev som håller på med att tillverka meth. Eftersom han hört att det ger feta pengar ger han sig in i "industrin" då han är en duktig kemist & de börjar tillverka den bästa "methen". Händer massa redan första avsnittet, även fastän det är en sorglig serie händer det jävligt mycket humoristiska grejer hela tiden. 

Definitivt en serie man måste se!

XXX 

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0