Fisk-förlossning

Precis hemkommen från jobbet, ligger i sängen & mobilbloggar lite innan jag ska sova. Någon som vet hur det går till under en fiskförlossning? Släpper de ynglen ett i taget eller i en stor slemklump? Min grannes mollyfisk har ett vitt kletsläp bakom sig. Vi hoppas det är yngel!

Hon skickade bilden nedan, lite suddig dock. De är snabba di små fiskarna! Ena bilden är från google, tyckte den såg rolig ut. Jättegravid fisk!! Jämför man är nog inte Emmas fisk gravid trots allt... Det kanske är en hane. Men jag håller tummarna ändå för fler Yngve!!

Guten nacht!

XXX


Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0