Vikt-tjat

Vilken trevligt väder att vakna till! Men blev arg imorse då den starka vinden väckte mig. Somnade tidigast 3 inatt, vet inte exakt vilken tid då jag inte vågade kolla på klockan. Ledig idag, så vad ska vi hitta på? Ska först hoppa in i duschen, diska, bestämma tidig middag. När Ken kommit hem blir det gymmet.

Varit jättefrustrerad i 2 dagar nu, började nästan gråta i lördags. Vill veeerkligen nå min målvikt till sommaren, mår riktigt dåligt av att se mig själv i bikini. Varje dag jag inte jobbar tränar jag & tänker på vad jag äter, är alltid hungrig när jag lägger mig. Sen när jag ställer mig på vågen har jag inte gått ner ens ett hekto?! Vet sen innan att det tar tid, men brukar synas efter åtminstone 2 veckor. 

Men slog mig att mina frukostar kan vara problemet. Äter alltid en ordentlig frukost, vilket utgör största kaloriintaget under dagen. Det är viktigt med frukost, men det spelar tydligen ingen roll hur liten eller stor man äter. Så har dragit ner rejält, äter nu ca 120 g fil med kanel, 1,5 dl juice, svart kaffe & 1 ägg. 

Innan klämde jag i mig 3 finncrisp med skinka & majonnäs, fil med kanel, kaffe med mjölk & nästan 2 dl juice. Ni kanske undrar varför jag hade majonnäs, men undviker ju kolhydrater & då ska man öka fettintaget lite istället. Men kommer dra ner på det med nu, min kropp är för jävla jobbig. Juice är också jobbigt då det innehåller ganska mycket socker, brukar dricka Rynkebys juice då den är god & inte så mycket socker. Men ett bra tips på lågkalorijuice är annars Glocken gold's multivitaminjuice, då den innehåller mest vatten & bara 20 kalorier/100 g. 

Hatar att tjata om vikt, men måste skriva av mig. Bryr mig inte om vågen så mycket egentligen, mer om hur kläderna sitter. Svårt med vikt då muskler väger mer än fett, men bygger nog inte så mycket muskler att jag blir smalare & står kvar på samma vikt ;) 

Nu ska jag slänga mig i duschen! 

XXXHallaaaaaah!!
Mitt hår ser mjukt & trevligt ut här.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jättefint hår! :)

2012-03-20 @ 11:02:04
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0