Minuterna innan sändning..

Jäävlar vad jag sovit länge inatt! Säkert 12 timmar. Det var välbehövt efter 2 dagar av mindre sömn. Vaknade 11.30 av att klockan ringde, men kände mig fortfarande lite lat så låg kvar & bökade runt fram till 13. Underbart. Blev arg på vår ventil, den var öppen & lät en massa då det blåste ute + gjorde det kallt! Försökte stänga den men då hostade den ut svarta, äckliga små ventilsmutssaker. Fick ta en stol & slå igen den! Mf. Så nu måste jag dammsuga i sovrummet också... uähh. 

Idag tänker jag bara vara hemma & städa samt ägna mig åt att läsa mer om PIP, händer ju nya saker varje dag. Är glad att jag tackade ja till både nyheterna & Nyhetsmorgon nu när man märker att det faktiskt börjat hända mer & mer + att fler tjejer som är i samma situation ser att de inte är ensamma. 

Att TV4 också tog bra hand om oss medan vi var i Sthlm samt resan till & från gjorde mig ännu mer avslappnad. Killen vi pratade med dagen innan som fixade med resan m.m. var jättetrevlig. Lyssnade & frågade mycket om PIP. Det var tur eftersom jag började med att göra bort mig...

Har ju nyss flyttat till Halmstad. Kan redan staden hyfsat då jag varit här mycket innan och har, som jag gärna skryter om, ganska bra lokalsinne. I tisdags då jag skulle ta första tåget till Göteborg frågar Simon (som killen från TV4 hette) om det räckte att han bokade tåget från Halmstad, eller om jag behövde taxi till stationen? Jag baa "Neeeejdååååå, jag kan gåååå för jag har sååå nära! Det är lugnt!" Fräsiga tjejen.
Blev lite stressigt mot slutet & blev helt plötsligt osäker på vart stationen låg exakt, så tog bilen & bestämde mig för att söka på Halmstad tågstation på min iPhones GPS. Tyckte den inte visade riktigt dit jag trodde den låg, men tänkte att den brukar visa rätt så körde på det. Tror ni inte jag hamnar mitt ute i ingenstans?!

Då hade jag knappt 10 min på mig. Så körde i racerfart mot det hållet jag trodde den låg! 3 min efter tåget gått hittade jag rätt. Trodde jag skulle dö, hade redan parkerat bilen & sprungit runt som en dåre. Kom in på stationen helt svettig i min tjocka vinterjacka & allt packning, som tur är fanns där biljettpersonal. Förklarade min situation för en dam, som tyckte synd om mig. Hon hittade 2 nya tåg som gick lite senare (skulle ju byta i gbg), kunde dock inte låta mig åka på min gamla biljett mellan Gbg & Sthlm, men gav mig det bästa pris hon kunde, typ 160 kr (Vilket var billigt då TV4 betalat över 400 för den biljetten). Fick sen gå över i nästa stationshus & prata med en annan dam som var skitsnäll & lät mig åka på min gamla biljett mellan Halmstad-Gbg. Även hon tyckte synd om mig & önskade mig lycka till! Underbara människor.

Väl på tåget ringde Simon & undrade om jag hunnit med. Berättade då min hemska historia & bajsGPS, han tyckte jättesynd om mig, haha! Men var glad att jag tillslut hittat nya tåg & kunde ta mig fram. Blev dock 2 timmar försenad, så han fick boka om taxin till Hotellet bara. Väl i Gbg fick jag vänta 2 timmar på nästa tåg, men det gjorde ingenting då jag skulle prata med Simon om PIP & allt inför morgondagen. Var dessutom skönt att kunna sätta sig ner & ta en fika o bara slappna av. På tåget mot Sthlm började jag känna en klump i magen, tror det var stressen inför Nyhetsmorgon.
På Hotellet träffade jag Shandra som jag fick med mig till Sthlm, jättetrevlig & söt tjej! Vi hade bestämt oss för att dela rum eftersom vi ville sitta uppe & prata om vad vi skulle prata om på Nyhetsmorgon! Dessutom var båda ganska nervösa. Sov 3 timmar den natten då vi inte la oss förrän runt 2.30, gick upp 6. På morgonen var jag inte alls nervös, var nästan bara glad! I taxin undrade chauffören vad vi skulle vara med i, berättade då om PIP implantaten & allt runt det. Han tyckte det lät helt sjukt & tyckte verkligen alla vi tjejer skulle få byta ut dom gratis. Väl inne i TV4-huset fick vi sätta oss & bli sminkade. Hade redan fixat till mig själv, fick beröm av sminkösen för min sminkning, hihihi ;) Så hon fyllde bara på extra, då TV:n drar av en del av sminket. Berättade även för henne om vårt ämne, hon hade inte heller hört så mycket om det innan. Eftersom hon också hade opererat sig blev hon lite nervös, dock hade hon koksalt så sa att det bara gällde silikon & innehållet, inte höljet. 
35 min innan sändning fick vi sätta oss i ett fikarum & ta det lugnt. 10 min innan kom Anders Kraft in & hälsade, satte sig med oss & pratade lite. Det kändes jättebra & inte alls nervöst! Sen kom även Jenny Strömstedt in, båda var jättesnälla & bekväma att prata med. Det gick igenom lite snabbt hur det skulle se ut & sa att vi inte behövde vara nervösa då tiden brukar gå väldigt snabbt (vilket den gjorde).

När ljudtjejen kom & hämtade oss 5 min innan sändningen för att gå in & sätta oss satte min nervositet igång på riktigt ;) Hjärtat slog & började skaka lite. Men var fortfarande glad över att få chansen & kände ändå att jag visste vad jag skulle prata om. Satte oss ner vid bordet, Jenny började skämta lite om allt julpynt de hade kvar i studion. Minns inte riktigt vad vi pratade om då min nervositet var som värst just då. Men när jag väl satt igång att prata kändes det okej. Kom av mig 2-3 ggr, men hade ändå väntat mig jag skulle göra bort mig mer. Och att jag kom av mig märktes nog inte så mycket. Rätt okej för första gången live i TV ;) 

Efteråt kändes det skitbra. Vi fick ändå med det mesta, några grejer hade vi velat utveckla men eftersom 8 min går ganska snabbt fick vi nöja oss. Kollade klippet på Shandras dator på Hotellet. Kändes jobbigt höra sig själv, tycker min röst är så jobbig & mesig. Att se sig själv är inte heller kul, man ser ju lite annorlunda ut på TV. Inte som man själv ser sig själv. Men men, kan det hjälpa både mig själv & alla andra i samma situation gör det mig jätteglad!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen kommer Erica & en kompis till henne hit. Ha en trevlig Torsdag, folks!

XXX
Filtos.
Snygg bild på mig & värmefiltos mysandes i soffan igårkväll efter en lång dag.

Kommentarer
Postat av: Larsa

Hej.

Jag hoppas att det löser sig för dig och att du slipper betala en gång till.

2012-01-12 @ 17:03:15
Postat av: Jenny <3

Tack tack! Hoppas jag med, vi är ju ganska många som kämpar för att få rätt nu. Jag hoppas Läkemedelsverket & Socialstyrelsen tänker till o tar rätt beslut så klinikerna blir tvingade att byta dom gratis. Det är ju trots allt inte industrisilikon vi har betalt för.

2012-01-12 @ 17:40:45
URL: http://jenize.blogg.se/
Postat av: Larsa

Hej

Ja vi får hoppas de tar rätt beslut så att ni inte behöver betala. Man tycker ju att du som har köpt en sak som visar sig inte hålla vad som utlovats. Då skall det ju vara gratis att byta å inte måsta betala en gång till för varan. Lycka till med er kamp nu ge er inte.

2012-01-12 @ 18:28:50
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0