Jenize i Nyhetsmorgon?

CHA bloggen! Varit en omtumlande dag för mig igår. Efter nyhetssändningen kl 19 ringde telefonen. Ylva presenterade hon sig som & sa att hon ringde från TV4 Stockholm. Hon hade sett mig på nyheterna & tyckte jag var duktig som ställde upp. De ville därför ha med mig i Nyhetsmorgon kl 7.15 Tisdagmorgon (idag). Men då hon ringde så pass sent & jag blev så ställd + nämnde att jag bor ca 55 mil ifrån Sthlm så ändrade hon sig till Onsdag.

Skulle få tänka på det fram tills idag. Har tänkt som in i helvete. Är verkligen inte den som är duktig på att prata inför mycket människor & framförallt inte i TV! Det som visades på Nyheterna var ju ändå ihopklippt, så det gick helt okej. Nyhetsmorgon är direktsänt. Men kände samtidigt att detta är vad vi har velat uppnå, media är ju bästa sättet någonsin att få sin röst hörd! 

Så pratade med min familj & vänner samt tjejerna i vår PIP-grupp på facebook (för alla oss som har PIP-implantat, skitbra med en grupp) och alla tyckte det var självklart jag skulle ställa upp. Kände dock att jag inte klarar det själv, får man väl den här chansen att tala för alla, vill man ju klara av det bra. Så kollade runt i FB-gruppen om någon kunde tänka sig ställa upp med mig då TV4 betalar resa + boende för mig & om jag ville ha med mig någon.
Kändes nästan kört fram tills en tjej som heter Shandra skrev hon kunde tänka sig ställa upp med mig i Nyhetsmorgon. Blev så jävla glad! Så igårkväll snackade vi i telefon ett tag & pratade ihop oss. Idag runt 10.30 ringde en man från TV4 & frågade om jag fortfarande var intresserad. Svarade att det var jag, men föreslog att vi skulle ha med en tjej till med PIP-implantat. Det tyckte han lät som en bra idé, så gav honom hennes nr & han skulle återkomma runt lunch! Så väntar nu på hans samtal, om allt gått som det ska kommer vi bestämma tid för resa sen kommer vi åka idag så vi är framme i Stockholm ikväll! Helt sjukt. Shandra bor dock i Dalarna, så kommer få åka själv. Men det är inga problem så länge jag vet att jag har en tjej med mig inför sändningen ;)
Ska försöka komma i kontakt med min klinik idag med. Boka tid & se vad de har att säga. Vet ju redan vart de står i frågan, men kanske börjar de ändra på sig lite nu... känns som att det har börjat bli lite nervöst för dom nu när vi kommit så långt. De trodde väl aldrig att det skulle bli så stort, så som de har försökt släta ut det! 

Återkommer kanske senare. I värsta fall via mobilus om jag redan är på resande fot. Usch vad nervöst... men är samtidigt glad. Ha en bra Onsdag, folks!

XXX
:]
Bild från old apartment. Skulle städat honom i veckan, men verkar inte bli mycket med det ;)

Nyhetsinslaget med mig. Såg hemsk ut, men det viktigaste är ju budskapet...

Kommentarer
Postat av: Tina

Hejsan!



Har precis fått reda på att även jag har dessa PIP-inplantat och tänkte gå med i eran grupp på fb.. Men kan inte hitta den, vad ska jag söka på?



Skulle vara tacksam om du kunde mejla svaret till mig :)



Såg dig på tv nyss, bra jobbat!

2012-01-11 @ 10:05:54
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0