Enchilaaadas

Handuksturban, mysdress & Top Model repris, wonderful. Idag ska jag tvätta, diska, spela Alice madness returns, gå en promenad & sola. Imorgon har jag stängning på OKQ8, sen på lördag kommer Kens föräldrar förbi en runda! Fick ett grattis-sms på min födelsedag från dom, de skulle ha med sig en present till mig på lördag. Naawww! Bra med svärföräldrar, dubbelt med presenter ;) Hohoho.

Och på lördag blir det som sagt inflyttningsfest hos Mills! Kommer bli en bra helg :D Måste försöka ta mig till Synsam någon dag snart, använder de sista linserna nu. Mitt vänstra ög-helvete har börjat bli rött, så har väl blivit ett sår på hornhinnan nu igen. Brukar använda mina månadslinser lite längre än 1 månad... kan bli 2 ibland. Det fungerar fram tills man vaknar upp en dag & ögat är rött. Men är noggrann med att tvätta de, så trodde inte de skulle bråka med mig :<

Igår lagade jag enchiladas innan Ken kom hem. Ville göra något enkelt med köttfärs och det var väldigt enkelt! Har en App från Arla med recept, brukar ofta bli jättebra med deras recept. Man kan dock ta ingredienserna med en nypa salt, då de vill man bara ska används Arla-produkter typ ;) Brukar höfta en hel del. 

XXX
Färs.
Skulle vara köttfärs & créme fraiche paprika/chili. Tog blandfärs, hade i rivna morötter & gul lök med så det blev lite mer än bara kött. Blandade i créme fraiche, Heinz chilisås & lite sambal oelek, eftersom jag inte hade den créme fraichen med paprika/chili hemma. Blev jättebra! 
Enchiladas.
Lägg upp tortillaskal på en plåt. På med köttfärs, rulla ihop, strö på riven ost & in i övre delen av ugnen på grill 200 grader i 3-5 minuter.
Mmmmmat.
Taddaaaaa! Blev skitgott. Gjort liknande innan utan chilisåsen & med pannkaka runt istället för tortilla. Servera med sallad till. NomNom.

Kommentarer
Postat av: Liiisa

Jo jag har gått med i gruppen, men vet inte om jag har blivit godkänd än :-) och du angående linser som jag också har, använd inte linserna för länge det är inte bra för ögonen..

2012-02-23 @ 22:04:39
URL: http://kroom.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0