Skräckfilm topp 10

Suttit & letat nya skräckfilmer via Flashback forum. Tänkte se om folk hade någon smak, de flesta verkar inte gilla samma som mig. Tydligen är det zombies & slasher som får högst betyg & är mest omtyckta. Själv föredrar jag äkta skräck, som enligt mig är övernaturliga väsen & allmänt konstiga filmer. Ingen behöver ens dö, bara man får se riktigt äckliga saker.

Är extremt svårt för mig att hitta nya filmer i min stil då jag sett i princip allt. Jag kollar bara på skräck, hyr jag film blir det skräck. Är väldigt kräsen när det kommer till film. En film kan vara bra, men tycker allt annat utom skräck blir lite halvlångtråkigt tillslut ;)

Tänkte lista några av mina absolut favoritskräckfilmer. Det var väldigt svårt, då jag sett så många bra & man glömmer de så snabbt igen. Men kan lista de jag kom att tänka på iallafall. (Klicka på namnen så kan ni läsa mer om filmen & dess recensioner)
  • The eye - Orginalet är japansk, men den amerikanska versionen med Jessica Alba såg jag först & den är faktiskt riktigt, riktigt bra. En blind tjej går igenom en ögontransplation & börjar se skrämmande syner. Båda versionerna är värda att se.
  • Haunting in connecticut - En av mina favoriter, då den innehåller allt jag vill en skräck ska innehålla. Dessutom har den en riktigt bra story också. En familj flyttar till Connecticut, då sonen lider av cancer. Huset de flyttar in i har en hemsk historia, men de flyttar in ändå. Sonen som är nära döden, börjar se döda människor & annat konstigt.
  • Jurkyrkogården - En Stephen King-film = bra. Ännu en gång handlar det om en familj som flyttar in i ett nytt hus. En bit ifrån ligger en djurkyrkogård. Bakom den en indiansk begravningsplats. Det man begraver där återupplivas. Men de blir inte samma som de en gång var.
  • The shining - En känd film som de flesta borde ha sett. Finns både en gammal & ny version. Jag gillar både, men en gamla är nog mer mysko vilket gör den äckligare. Tanten i badkaret är mysig...
  • Rose red & Session 9 (Asylum) - Kan inte bestämma mig mellan dessa 2 då det var längesen jag såg båda. Rose red är ännu en story skapad av Stephen King, så man vet att den är bra. Session 9 handlar om några arbetare som ska få bort asbest från ett gammalt dårhus. Jag gillar dårhus.
För folk som föredrar slasher & filmer som seriöst nästan får en att må psykiskt dåligt:
  • Mum & dad - Extremt äcklig film enligt mig, mådde dåligt efter att jag sett den. Gillar man perversa & blodiga filmer bör man uppskatta denna.
  • Hostel (1: an) - Också bara äcklig. Man blir inte sugen på att köra en Roadtrip till Slovakien & länderna däromkring.
  • Motorsågsmassakern - Riktigt bra enligt mig. Sett både de gamla & nya. Den nygjorda "The texas chainsaw massacre" visar hur allting började.
  • The hills have eyes - Blandning mellan blod och skräck. En familj är ute & reser med sin husvagn, däcken får punktering ute i öknen. I bergen & bakom bor det missbildade varelser.
Det är svårt hitta bra skräck, speciellt då många av de som ligger på topplistan enligt mig inte är så hemska. Hoppas fortfarande på fler Stephen King-filmer!
XXX
Inte för att förstöra men... nej, det är inte baserat på en verklig händelse. Det är något man använder i början för att skrämma upp publiken. Fanns en familj i Connecticut som upplevde läskiga saker, men det sägs vara en urban legend.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0