Fisk i vijd sos

Idag är det Få-bra-saker-gjort + göra-sig-snygg-dagen! Lagat finfin mat. Mormor gjorde alltid en jättegod torsk i vit sås, har dock inte receptet. Men improviserade & lyckades faktiskt komma mycket nära! Men man kan aldrig slå mormor i matlagning. 2:a plats är dock mycket fint.

Har fixat naglarna med. Blev helt okey, hoppas bara de håller hela helgen nu. Annars, I kill 'em!! Tourettes.

Hmm, kändes som jag hade fått ännu mer gjort, men inte så förutom jobbat med. Ska färga mina ögonbryn med I think, allt ska vara perfekt till helgen :) Känner mig som ett barn som väntar på att det ska bli Julafton! Bästa tomten ever then ♥ 

Jag vill ge mer fisk åt folket då det är nyttigt, så try this at home!

Fisk i vit sås recept, typ:

Koka fisk/torsk i ugnsäker form 5-10 min i ugnen medan du gör såsen (Typ 200 grader?). Skär gärna fisk i mindre, smalare bitar så fisk kokar snabbare. (Lägg han naken & ensam i formen alltså, bara lite krydda över)

Ta en kastrull, smält margarin & vispa med lite vetemjöl. Blanda i lite vatten, grädde, créme fraiche & rör runt. Krydda med vitpeppar, salt & lite senap. Dumpa i en äggula om du vill.

Kan inte ge några mått då jag bara hällde i allt efter behag & smakade av. Brukar oftast bli bättre när man improviserar än följer strikta recept. Gör så mycket sås du tycker behövs så det fyller ut formen fisk ligger i. Ta ut fisk, strö över lite fryst persilja & häll över såsen. Låt koka i ugn i cirka 10-20 min (hade ingen koll på tiden).

Servera med kokt potatis & riven morot. Riven morot är ett måste, annars kan det vara.
 

Yeeah. Kolla mig, värsta husmor! Vilken bra mamma jag kommer bli. Synd bara att barn inte är mitt favoritdjur..  

XXX
Fiiisk.
Fiiisk i glasform för bövelen!!
Fiiisk.
Fiiisk på tallrik tillsammans med sina nya vänner. I ate 'em all. Nom nom..
Rosa.
Ny rosa, mysig tröja. Ser lite blek ut i honom I think...
Manikyr.
Lite glitter, mina naglar känner sig glamourösa. Ursäkta mina händers rynkighet, de är trötta efter en hel veckas jobb.

Kommentarer
Postat av: Sabrina

Sjukt fina naglar du har, hur gör du dom? Är det dina egna?

2010-09-10 @ 00:47:09
Postat av: Jenny <3

Taack :) Det är mina egna riktiga naglar, så bara målar & dekorerar dom.

2010-09-13 @ 21:31:36
URL: http://jenize.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0