Tagen på bar gärning

Guten aften, ostballs. Sitter här nyduschad & ren med en handduksturban på huvudet. Feelin' fräsig! Har dock lite huvudvärk som suttit i bakhuvudet nästan hela dagen. Not that fräsigt.

Åkte fast för fortkörning i Lördags när jag var på väg till min Ken. Kom i full fräs då jag plötsligt ser något lysande viftas längre fram. Upptäcker att det är en man klädd i poliskläder... som viftar in mig till en bensinmack. Naiva jag hoppades på att han bara ville se mitt körkort & ta alkotest.

Polis: - Hur snabbt tror du att du körde?
Jag: - Ehh... (tänk tänk, kan inte säga det snabbaste jag kört, men får inte överdriva med för lågt).. i 110 kanske?
Polis: - 108 km i timmen.
Jag: - Okey. (Bara? Puuhh)
Polis: - Du vet att hastigheten är 80 km/h där borta?
Jag: - Oh snap.

Synd, jag som trodde de bara ville tanka min bil.

Nej, men seriously speaking fick jag 3200 kr i böter. Svidigt som fan. Men bestämde mig för att bara skaka av det & fortsätta turen mot min Ken i lugn & ro. Vad ska man göra? Mitt eget fel att jag körde för fort, var ju inte helt omedvetandes om att jag låg för snabbt direkt.

Till mitt "försvar" är vägarna mot Gislaved breda & inte mycket trafik (då jag kört där). Ska man sitta & köra i över 1 timme är det lätt att trycka lite för hårt på gasen.

Är glad att jag inte blev av med körkortet iallafall. Fartkamerorna drar av 3 km, hade dom inte gjort det hade körkortet åkt. Nae, böterna är att föredra. Gotta stay positive!

Nu ska jag snart bege mig mot sängen, ren & fin i Kens t-shirt. Jobb imorrn, sen Halmstad med Malin en sväng!

Gonatt ♥

XXX
Bignose.
Jaffa är här & chillar denna veckan med sin stora nos.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0