Historien om det brutna vadbenet

Ahhhh! Det var en hel äcklig vecka sen nu! Sorry. Vårt Internet har inte funkar för äckel-Telia hade glömt skicka hem räkningar & stängde därför av det. Sen fick vi böter. Efterblivet? Ja. Gotta love Sweden!

Har dumpat kryckorna. Upptäckte efter en lång & sorgsen vecka att det går stödja på skenbenet (det är vadbenet jag brutit). Fräsigt I say.

Ni undrar säkert (ja, det gör ni!) hur jag bröt benet? I will make my story kort.

Det var en regnig eftermiddag & jag hade haft öppet altandörren så det hade bildats en pöl vatten innanför dörren. Tjock som jag är torkade jag inte upp pölen direkt, utan fortsatte chilla. När jag sedan ska bege mig mot datorn (för att skriva i dig min lover!) halkar jag extremt på vattenpölen & faller helt snett med benet & bara hör hur det knäcker till.

Sen började det flimra framför ögonen, ingen aning om det var av smärta eller för att jag skrek som en idiot. Hann tänka "är det såhär jag ska dö?" Mycket dramatiskt. Känns mer okey när man är runt 85 kanske. 

Efter en lång tids skrikande insåg jag att jag måste ta mig till telefonen. För självklart var jag ensam hemma också! Så drar mig fram på golvet med benen släpandes efter, helt jävla invalido-cp. Drar mig upp mot telefonbordet med hjälp av en handdukshållare & får tag på telefon.

Inser att enda numret jag kan ringa är mammas då jag kan det utantill, eller Eves som var inlagt på telefono. Ville inte ringa 112 (skumt att man ena sekunden tror man ska dö, sen vågar man inte ens ringa efter ambulans).

Öh, svarar någon? Nej. Ligger & ynklar mig på golvet medan jag piper "mamma.... pappa.." i cirka 10 min, sen hade sån tur att mamma & Josse kommer in genom dörren. Vi lyckas få in mig i bilen efter ett bra tags kämpande. Sen får jag självklart sitta på cp-Laholms vårdcentral i 50 min & vänta, inte en jävel erbjuder mig ens en värktablett. Tillslut får mamma gå & be om en. Ibumetin fick jag. Jäävlar, starka grejer det... hah!

Läkaren tar 1 min på sig att titta på & klämma benet (mysigt var det) och konstarerar att det nog är brutet (Grattis!) Åker till akuten i Halmstad & spenderar i princip hela kvällen där. Sköterskerna var grymt snälla, medan ortopeden inte ens gav mig någon information om vart benet var brutet eller hur lång tid det tar att läka + skickade upp mig till röntgen 1 gång extra i onödan för att ta samma bilder igen.

Det blev ingen kort historia. Det var extremt mycket detaljer med faktiskt. Mohaha! Jokes on you. Hoppas aldrig mer jag behöver bryta något ben igen, det var fan smärta. Ännu värre var det att sitta på akuten, man kan ju fråga sig varför det ens kallas akuten?

Som sagt, gotta love Sverige ;)

XXX
Crazy korv.
Vilket bedårande invalido jag är. *Klapp klapp*

Kommentarer
Postat av: J

Haha, inte för att vara kall, men bra gjort att få en hemsk händelse att låta underhållande. I like your style.

2010-07-26 @ 22:06:15
Postat av: =D

För fan, lite update tack! Blir så glad när man läser din blogg och nu senaste veckorna har det varit ganska dött, så kom igen nu snygging :D och fler bilder (a)



Puss och kram skuuuumbanaaaan

2010-07-30 @ 12:26:27
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0