Feeling duktig!

Lagade mat åt pappa & Josse idag :) Känner mig duktig! Det blev köttfärsbiffar med couscous & ugnsstekta grönsaker. Gott faktiskt! Biffarna blev liite brända, men som sagt var...är ingen kock, så det var bra gjort av mig ändå ;)

Vi satt & töntade oss vid matbordet som vanligt, pappa kan säga så jävla störda saker ;) Så man vet ju vart min tönthumor kommer ifrån..

Jag: - Vad är couscous gjort av egentligen?
Pappa: - Det är gjort av sån... en jugoslav, som man grävt upp.

Frågan var egentligen ställd mer mot Josse, men jaa.. pappa ville tydligen vara med. Sen fick han lite dåligt samvete eftersom man inte kan säga såna dumma saker, haha ;) 

Sen satt jag & Josse o sökte på roliga youtube-videos. Jag skulle visa lite roliga Family guy-klipp och såna normala saker, Josse var mer intresserad av annat..

Josse: - Jajaja, men sök på naken man som cyklar. Sån naturist!

Japp, fullkomligt normal. Hon tycker såna program är roligt, med outsiders, nudister m.m. Gör iofs jag med, men ändå ;) 

Köök
Rörigt med alla ingredienser överallt, men det funkade fint ändå..
förutom att jag spillde linfrön över halva bänken & golvet ;)
Snuskfärs
Josse sprang runt & fotograferade allting, här har vi köttfärsen ;)
Paprikaaa
Paprikor & en zucchini. Me like paprika :)
Finished!
Färdigt! Fina färger blev det med ;)
Damp
Josse envisades med att sitta & ta fula kort på mig hela tiden;)           

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0