Pappa-kväll

Bara jag & pappa hemma ikväll. Josse är hos mamma, Jaffa också. Som vanligt beter han sig lite stördt, haha! Först hörde jag honom bråka med sin katt Selma;

Pappa: NEJ, SELMA! Du har redan fått mat! Åhh! Stygga kise.

Sen satt vi och kollade på Let's dance (Nu med andra ord)

Jag frågade om han Magnus Samuelsson var Sveriges starkaste man.
Pappa: Jaa, det är han. Jag håller på honom!
Jag: Varför då?
Pappa: För att han är bonne.
Jag: Haha, ehh bara därför?
Pappa: Han är jättestark, han bara lyfter på däcken på traktorn, hihihi. Nej, jag har sett honom, han är snääll!
Jag: Haha (Går iväg)
Pappa: Nej, men han är duktig också.

Pappa gillar alla som är bönder, bara för att han själv växt upp som det.

Jag borde filma min pappa en hel dag, han beter sig jätteroligt! Fast risken finns ju att folk hade trott han är utecklingsstörd. Speciellt när han pratar med sin katt Selma, han brukar sjunga låtar, så byter han ut alla namn till Selma. Som typ "Det är efterfest på Selmas balkong!" Då blir Selma glad.

Nu ska jag fortsätta kolla på Let's dance (Fastän jag tycker det är skittråkigt). men har inget bättre för mig.

Pappa och Selma - Som det ska vara.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0