Hög på Muskotnöt?

Antar de flesta redan hört det här om att man kan bli hög på Muskotnöt? Man river ner 3 nötter i lite fil, käkar, sen går man & snackar med brevlådor i några dagar (Hallucinerar med andra ord). Dum som jag är ville jag ju självklart se om detta var sant (Jag menar, muskotnötter säljs i vanliga mataffärer så att såå farligt kan det ju inte vara)

Visserligen står det på förpackningen att det i stora doser är farligt för hälsan, men 3 nötter är väl ingen stor dos? Iallafall, vad jag vill komma fram till är att testa INTE det! Allt man kan läsa om det på internet (att bieffekterna är så stora att man aldrig kommer göra om det igen) är sant.

MuskotnötterTestade det med Eve igår. Vi tog varsitt glas med kräm, sen öste vi på som fan med malen muskotnöt. Gott? Nej, det smakade piss. Iallafall, efter att ha svept ett glas med kräm/muskot & ett med Nyponsoppa/muskot satte vi oss för att invänta "ruset". Inget hände. Visserligen kände vi oss lite tunga i bakhuvudet, men inget mer. Runt 1-tiden gick jag hem.

Vaknar klockan 9 på morgonen och känner att jag är snurrig. Obehagligt, så jag somnar om igen. Vaknar 12 och känner att ögonen är jättetunga, väldigt svåra att hålla öppet. När jag reser mig upp känns det fortfarande lite snurrigt, men inte så farligt.

Nu är klockan 14.34, jag är fortfarande snurrig. Snackade med Louise i telefon innan, kändes som när man är full & får svårt att prata. Kände att jag fick anstränga mig för att inte slöddra. Jobbigt. Anledningen till att jag är det idag, är för att käkar man muskotnöt, kan det ta upp till 10 timmar innan det börjar verka. Kul! Så ikväll lär jag inte må så bra... fan asså.

Ska jobba imorrn med. Såå korkat! Är rädd att jag ska vara ännu snurrigare då. Eftersom jag & Eve läste om bieffekterna på internet EFTER att vi intagit muskot, fattade vi inte hur korkat det är. För det första;

- Ruset man får är inte speciellt stort, ungefär som ett lätt marijuana-rus.
- Bieffekterna är huvudvärk, försämrad motorik, blindhet (Svårt att öppna ögonen), Värk i kroppen, svaghet, och i värsta fall döden (Men då måste man nog inta en jävla massa...väl?)
- "Bakfyllan" kan sitta i en vecka efteråt (så ska man ha kul med muskot får man se till att ta 1 vecka ledigt)
- Varken värk-tabletter eller mat hjälper mot den hemska "bakfyllan".

Så, sammanfattning = Det är inte värt det!

Nu har vi ju tur eftersom vi intog muskoten med kräm, och inte fil. Läste nämligen att det är filen som frigör de "narkotiska" ämnena ur muskoten = hade vi tagit med fil hade vi nog inte kommit ur sängen idag. Så nu är det bara att sitta & hoppas på att skiten ska försvinna ur en...



Åhh, minns ni den här gamla låten föresten? Systrarna Graaf - You got what I want. Fett braaa! Allvarligt. den är skitbra ju... o dom är så söta! När jag sökte på den väntade jag mig värsta bimbo-videon, men den här är ju bara gullig tycker jag ;)


Kommentarer
Postat av: JOSSE

jasså det va det du skulle ha dom till.. cp unge! HAHA

2009-01-11 @ 17:34:42
URL: http://rulesbyjosse.blogg.se/
Postat av: Larschan

Hmm "ungefär som ett lätt marijuana-rus". Det lät lite halvmysko det. :P Vad går du på? Skojja

2009-01-12 @ 14:59:15
URL: http://larschanekstrom.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Haha, jag går inte på någonting. Jaa det låter skumt, men jag rekommenderar ju inte folk att bli höga på muskotnöt direkt;)

2009-01-12 @ 15:23:06
URL: http://jenize.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0