STYGG VOVVE!

Haft fullt upp hela dagen! Vaknade 13, släppte ut en gnyende Jaffa på tomten och gick sen in för att koka ägg till mig själv. Jaffa brukar alltid hålla sig inne på tomten, inte ens när det gått människor och andra hundar utanför har hon sprungit dit (Jo, innan i början men nu har hon lärt sig... trodde jag)

Efter ett litet tag går jag ut och ska kolla till henne. Så märker jag att hon är borta! Jag ropar på henne, ingen Jaffa. Går runt tomten och kollar, ingen Jaffa. Panik Panik!! Jag börjar gå ut på grönområdet och ropa på henne, men sen kommer jag på att jag har min handduksturban kvar på huvudet, så vänder tillbaka mot huset och lämnar av den.

Jag börjar springa ut mot skogen & skrika efter henne, sen tar jag en runda runt kvarteret. Fortfarande ingen Jaffa. Svär hela vägen hem och ringer Eve som precis slutat jobba. Snäll räka som hon är kommer hon över och hjälper mig leta.

Vi kör genom halva skummeslöv typ & letar efter henne. Frågar folk om dom sett en blond hund ute på vift, men ingen har sett henne. När det gått 1½ timme sen hon försvann går jag in och ringer mamma. Måste ju berätta det. Mamma blir ledsen så klart och får köra hem från jobbet. Vid 15.40 kommer Josse hem & jag berättar för henne. Hon springer ut & börjar ropa.

När jag och Eve står på altanen hör jag något. Jag börjar ropa efter Jaffa, sen hör jag en tjejröst "Hon är här!" Jag springer ditåt & ser Jaffa ligga inne på en av våra kvartertsgrannars gräsmatta & tvingar tjejen klia henne på magen. Vilken glädje jag kände asså. Sen släpade jag hem hundjäveln i nackskinnet kan jag säga ;)

Stygg, stygg vovve. Hon kommer aldrig mer få vara lös när jag är ensam med henne iallafall. Vid 16-tiden åt jag min "frukost" = kalla ägg. Sen gick jag & mötte upp Louise. Hon hade med sig sin lilla Chanel :) Så fastän Jaffa varit stygg vovve fick hon ändå leka lite med Chanel.

Runt 19 drog Louise hem, sen blev det gymmet för mig. Så har nyss kommit hem från det typ ;) Mycket skönt. Oj, vad mycket text det blev nu. Aja, ska dra från datorn nu ;) Men återkommer kanske senare!

Pusspuss!

Cp-hår
Sov med hårinpacking inatt, så såhär fint var mitt hår imorse ;)
MysPys!
Pysen hade ryck idag. Han kröp under mitt täcke, sen mjauade
han därunder. Det lät jättekul. Sen la han sig tillrätta ;) Gullkatt!
Matte&Bebis
Louise matar sin lilla Chanel med något.. ;)

Jaffa jagar runt Chanel & gör fula hund-ljud, haha ;)
2 hundar & en Louise
Chanel sitter i mattes knä medan Jaffa ligger bredvid mig i soffan.
Bad dog!
Närbild på stygga vovven ;)

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0