Storhandling vs. J&J

Idag fick jag & Josse sköta storhandlingen. Pappa orkade inte. Han försökte muta oss, fastän vi inte ens protesterat.

Pappa: - Åk nu & handla. Ni får kortet. Så kan ni få köpa varsin sån fin glass sen med.

Det blev inga "fina glassar". Däremot 300 påsar chips, 10 liter läsk & 1 ton glass... på pappas initiativ of course! Han hade nämlien skrivit en lapp. Som skulle följas till punkt & prickar. Han tillomed satte sig på Josses säng & gjorde klart allt "Du ska köpa en Apelsinchokladglass & en Gräddkolaglass."

Inne i affären började jag & Josse diskutera. Vi hade sett att det redan fanns 2 paket i frysen & sket i Apelsinchokladen då det bara vore slöseri på pengar. Vi försöker nämligen vara ekonomiska. Dock är det lite dubbelmoral här hemma. Selma, pappas katt, får nämligen fin burkmat. Medan vi får toapapper liknande sandpapper att torka oss med.

När vi kom hem och jag öppnade frysen upptäcker vi till vår förfäran att det inte fanns någon glass... längre! Pappa kommer ut i köket, jag & Josse börjar skratta nervöst. Sen frågar vi varfan han gjort av all glass. Då hade han tryckt i sig allt. Förstår inte hur han lyckas. Skumt nog är han inget fetto heller... än.

XXX
Vuxen.
Vi körde runt med Världens största vagn. Det var jobbigt, allt folk var ivägen. Jag ville köra ner dom.


Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0