Dagens händelse

Precis käkat frukost. Ja, lite sent, hah! Men var uppe innan 11, tog en timmes promenad. När jag går där kommer en hund springande & börjar hoppa på mig. Typ Amstaff, är inte jätterädd för hundar men jobbigare när det tillhör kamphunds-sorten. Han gläfsade & klängde, så satte upp fingret & försökte få honom att sluta! Kunde inte se någon ägare så gick till en bilverkstad som låg där & frågade, de sa att hunden bodde 2 hus bort. Hunden sprang efter mig, sen virrade han runt på gatan (där det för övrigt körde en hel del bilar). Försökte vissla in honom, men han lyssnade inte! Tillslut kom en kvinna ut & ropade in honom. Kommenterade varför han var lös & sa han sprungit efter mig samt att han kunde blivit påkörd. Hon bad om ursäkt, men sa inte så mycket. Antar han hade rymt, sånt händer. Hoppas det var första gången, annars är risken stor att han nästa gång blir påkörd. 

Efter det fick jag springa hem i racerfart då jag hade tvätt-tid klockan 12. In i duschen efter det & nu frukost. Haft en trevlig vecka hittills. I tisdags drog jag, Emma & Sabina en runda till Varberg. Shoppade kläder & åt subway i solen. Mycket smidigt med tåg, har en cykel nu med så tar bara 5 min till tågstationen sen går tågen jätteofta! Wiie* Igår jobbade jag morgon, sen hem i fina vädret & äta jordgubbar med Ken. Idag har jag inga planer än så länge mer än att ta det lugnt.

Nästa vecka har både jag & Ken semester, då ska vi hitta på massor har jag bestämt. Jag hoppas det blir fint väder åtminstone någon dag, svensk sommar är som sagt den värsta. Mer regn & kyla än sol & värme. Men blir det dåligt väder kan man åtminstone hoppas det inte är något folk på Liseberg ifall vi drar till Göteborg ;) Ha en bra vecka, folks!

XXX
Nyduschad tjej. Jag köpte ett kattlinne när jag var i Varberg. Jag lever i det nu. Det & min shortsdress som är i tvätten nu. 

Kommentarer
Postat av: Crille

Vet inte riktigt hur jag snubbla in här men gud vad du var fin, sådär härligt naturligt och mysigt utseende. Dock försöker jag undvika denna typen av kommentar för en människa är så mycket mer än sitt utseende, men eftersom det är det första man möts av så blir det också det man kommenterar. Men risken när man gör det är att folk blir besatta av sitt yttre och tillslut mister dom den där charmen dom en gång hade. Så kämpa inte för att vara något du redan är utan ansträngning.

Ha en bra dag!

2012-07-22 @ 11:52:21
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0