Till dig, Malin på Art clinic

Precis varit i kontakt med Art clinic. Aldrig fått ett så nedlåtande & otrevligt bemötande i mitt liv! "Sköterskan" jag pratade med SKÄLLDE UT mig! Blev helt chockad. Hade bestämt mig för att vara trevlig, men ändå ställa mina frågor så rakt jag kunde utan att mesa. Skulle inte förvåna mig om hon kände igen mitt namn & vet att jag varit med i Nyhetsmorgon m.m. angående detta, eftersom hon var otrevlig direkt när vi började prata.
Undrade varför de inte kontaktat mig eller några av sina patienter angående detta. Nej, det behövde de tydligen inte. Berättade om mina smärtor, fick inte ens ett svar. Frågade varför de tar betalt 500 kr bara för att få prata med en läkare, då svarade hon att de måste ha råd betala ut lönerna. Ja, för det har de säkert problem med... som en tjej skrev, de är väl rädda att förlora pengar till Thailandresan.
Sa att ingen annan klinik tar så mycket betalt och nämnde proforma, som är en av de största klinikerna, att de låter en träffa kirurg gratis. Den kliniken visste hon inget om, hon visste inte ens att den fanns. Haha? Uppenbarligen har hon ju ingen koll överhuvudtaget om någonting. Alla andra kliniker tar minst lika mycket sa hon. Lögn. Art clinic är de enda vad jag vet av dessa 9 kliniker som tar betalt för detta.
Hon sa att 500 kr är ett reducerat pris för oss, då det kostar 700 annars. Jag betalade 500 kr för konsultation för mindre än 4 år sen då jag genomgick min operation. "Nej, det kostar 700 kr". Jaha, då har ni alltså höjt istället. Låter inte reducerat i mina öron.
Hon blev väldigt arg när jag nämnde att de tar väldigt mycket betalt. "Vi kan inte lägga ner hela vår verksamhet på grund av detta". Då sa jag "Så mycket som ni tar betalt måste det bli ganska mycket över" Helt tyst i luren. Trodde fan hon hade slängt på i örat på mig. Så fortsatte prata för att kolla om hon var kvar "Men eftersom jag inte tänker betala mer pengar får jag väl nöja mig att träffa en sköterska" Då svarade hon "DU, dom kommer att ringa dig" Jaha. Okey. "Ja. Tack hej" Tack hej. Tack för ingenting, din osymptaiska jävla kärring.
Eftersom jag blev ganska ledsen, arg & chockad över bemötandet jag fick minns jag inte allt som sades. Önskar att jag hade spelat in det & gud vad jag ångrar mig att jag ändå lyckades hålla mig så lugn & trevlig. Hon förtjänade inte det. Fler tjejer som skriver nu att de också pratat med henne, Malin som hon heter, hon har varit lika dryg & otrevlig mot dom.
Bara gråtit en gång sen jag fick reda på detta med PIP-implantaten, idag blev tyvärr den andra. Känner mig så jävla lurad & vet inte ens om jag kommer klara gå dit & prata med en sköterska nu. Fan vad arg jag är. Är nu bara ännu mer peppad på att fortsätta kämpa.
Nu ska vi till IKEA, var tvungen skriva av mig först. 

XXX

Kommentarer
Postat av: Larsa

Hej.

Verkar som kliniken tar bra betalt, men blir det problem så vill de inte ta ansvar för det om de inte får mera betalt.

2012-01-14 @ 15:36:17
Postat av: Jenny <3

Ungefär så är det tyvärr ja. Det enda de har att förlora är pengar (tror inte ens de förlorat något än så länge), medan vi förlorar både pengar & hälsan.

2012-01-15 @ 15:03:00
URL: http://jenize.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fy fasen. Känner mig också så jäkla besviken på Art Clinic, var så nöjd med dom i början och tyckte att allt var så bra, men nu känns det bara jobbigt.

Jag gick helt och hållet på läkarens råd när han sa att Pip var dom bästa implantaten och att han tyckte jag skulle ta dom. Har inga jätte komplikationer, men har väldigt ont till och från, mycket problem med nerver osv.

Ringde för att boka en tid förr förra veckan, då sa en väldigt snorkig sköterska, som jag inte kom ihåg namnet på att dom håller på att kontakta alla och att dom är fullbokade så dom måste försöka hitta tider till alla. Och att hon skulle ringa tillbaka senare samma vecka eller förra veckan, har fortfarande inte hört något så imorgon ska jag kontakta dom igen. Känns lite tröstlöst bara.



Vet du hur mycket dom tar ifall man vill byta sina implantat? Ifall dom inte är trasiga? En kompis har gjort sina på KKAB och där tar dom 20 000:- ifall man vill byta och gratis ifall man bara vill ta ut dom, verkar väldigt mycket bättre än art clinic. Inte för att jag är speceillt sugen på att lägga mig under kniven på den kliniken alls just nu.



Lite lång kommentar, men snubblade över din blogg när jag googlade tv4 klippet som gick imorse :)

2012-01-17 @ 00:04:04
URL: http://indisguisee.blogg.se/
Postat av: Sofie

Snubblade in här när jag googlade PIP implantaten! Bor också i Halmstad och har bivit opad på Art Clinic i GBG 2008.

För ungefär 6 månader sen var jag i kontakt med dom och bokade en tid med min kirurg, då var det kostnadsfritt att besöka även kirugen.. dom har börjat ta betalt nu för dom inser väl att en hel del kommer att vända sig till dom och kräva ett läkarbesök! Tyvärr fick jag boka av mitt besök och bokade sen aldrig ny tid så nu vet jag inte hur jag ska göra.. skit är vad det är!

2012-01-18 @ 14:01:30
URL: http://minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
Postat av: EMMAS!- alltid tävlingar

Var gärna med i mina 2 tävlingar :D



http://eemma.se/2012/january/tavling-vinn-presentkort-pa-fijnse.html#comment

&

http://eemma.se/2012/january/tavling-vinn-presentkort-pa-agatase.html



ber om ursäkt om du inte gillar tävlingstips!!:)

2012-01-18 @ 14:56:37
URL: http://eemma.se
Postat av: jasmin

Hej jag har en fråga angående art clinic, jag känner också att jag fått väldigt dåligt bemötande, vem var din kirurg? jag har även fått prata me dryga sjuksköterskor också, men då var jag fan inte trevlig tillbaka, jag har nu anmält dem till socialstyrelsen, och patientförsäkringen eftersom dem förstört MINA BRÖST helt och hållet! och du borde VERKLIGEN INTE BETALA en krona när dem har fucking lagt in pip implantat jag hade gett henne bajs i munnen istället! nästa gång du går dit, ska du inte betala en kr, för dem verkar tydligen göra allt för pengar, o skada andra människor. ART CLINIC BORDE LÄGGAS NER, MISSLYCKADE ÄCKLIGA DRYGA MÄNNISKOR DÄR. den som vill få sitt liv förstört vänder sig till art clinic! jag säger bara jag har inte fått mina bröst förstörda bara, UTAN MITT LIV FÖRSTÖRT! mvh!! p.s glöm inte behandla andra som dem behandlar sig.

2012-01-31 @ 15:49:02
Postat av: jasmin

skulle skriva glöm inte behandla andra som dem behandlar dig , råka skriva fel på slutet där, och sen ska du fan skita i om dem är sjuksköterskor eller vem fan det än är. jag är så jävla arg besviken allting för det som hänt, jag har ringt och skällt ut klinikchefen flertals gånger men ingenting händer. tycker du ska göra en anmälan! LÄGG UT DEM PÅ tidningsexpressen. vart gjorde du din operation i göteborg eller? FAN VA ARG JAG ÄR! det är helt jävla sjukt, jag genomgått en bröstreduktion, inte implantat, men sak samma, dem ser fan ut som två jävla fett klumpar nu! och skärde hur som helst, slarvigt. gör en anmälan!!! tveka inte det minsta. ni kan läsa över hela internet om art clinics bemötande och hur oprofesionella dem ÄR!!! fyfan. USCHH säger jag bara! skriv jätte gärna till min hotmail, skulle vilja veta mer om hur det gått till för dig. mvh.

2012-01-31 @ 15:57:39
Postat av: jasmin

Hej! vad var det marlin på art clinic hette i efternamn ?

2012-02-21 @ 21:20:23
Postat av: Jenny <3

Jag vet inte! Hon hette Malin minns jag bara, men tror hon slutat där nu. Iallafall vad jag fått höra från andra, hoppas hon fick sparken ;) That bitch.

2012-02-21 @ 21:34:29
URL: http://jenize.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0