Giftiga ekollon

Blev en bra kväll igår! Jag & Mr. Ken hade det trevligt som vanligt, träffade lite folk & sånt :] Blev en lång förfest här hemma med bakad potatis, entrecote & vin. Perfekt fredagsmat.
Erkände en sak för Ken med. Satt & läste lite på DN, läste sen en artikel & råkade ge ifrån mig ett ljud.
Ken: - Vad är det?
Jag: - "Varning för giftiga ekollon". Det är en sak jag inte berättat för dig... jag berättade ju för dig att jag fick ett ekollon i huvudet...
Ken: - Åt du det?!
Jag: - Nej, asså... inte det ekollonet. Men på vägen låg det en massa såna & de såg ut som avlånga hasselnötter.
Ken: - Åt du dom?!
Jag: - Jag... smakade på en.
Ken: *Jätteupprörd* Asså, du kan ju inte äta saker från marken!!
Jag: - Men det liknade hasselnötter & du vet hur mycket jag älskar dom! Och jag spottade ut det sen, svalde bara några bitar...
Ken: - Det är bara DU & rådjuren som äter giftiga ekollon, jag kan ju inte släppa ut dig ensam! Du får inte gå ut ensam mer, nu förbjuder jag dig. Du bara slickar & äter på allt. 
Buäääh. Så nu har jag utegångsförbud. (Btw, det avlånga ekollonet smakade till min besvikelse inte som en hasselnöt. Så vet ni det & inte gör samma misstag.)
XXX
Ohnoooes!

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0