Lastbilschaufförer?

När jag skulle hem från Halmstad i förmiddags fick jag bilen sönderrrepad. Skulle in på Statoil & tanka, då jag möter en lastbil. Jag låg långt åt höger, men märkte ändå hur han kom väldigt nära (fastän han hade massa plats), såg hur han höll på att repa sidospegeln. Kunde inte köra längre åt höger då det var en hög kant där med buskar, så fick stanna där & trycka.

Precis när jag tror att jag klarat mig, känner jag hur bilen börjar vibrera & han repar längs halva bilen med sin bakvagn + drar av halva kofångaren. Springer ut & får panik. Visste inte vad jag skulle göra, började kolla efter lastbilen som fortsatt köra.

Då kommer en kvinna fram "Du måste efter honom! Han körde in här, vi såg allt, vi letar upp honom!" + ett par som säger att de också såg allt. Så jag & kvinnan springer dit där alla lastbilar håller till. Hittar honom, självklart är det en tjock, snuskig tysk med öppen gylf som varken kan svenska eller engelska. Försöker förklara för honom att han "trashed my car", sen visar vi honom. Efter massa krångel får vi hans uppgifter.

Hon hjälpte mig jättemycket + ringde polisen som inte hjälpte ett skit däremot. Ovanligt. Tillslut kunde jag köra hem iallafall. Hoppas bara att försäkringsbolaget täcker detta. Sugen man är på att dra till jobbet nu..

XXX
True story.
En bra ritning. Inklämd i ett hörn stod jag med min grönblåa audi, kom ingenstans.


Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0