Malmö dag 3, NYÅR!

Äntligen kom dagen vi alla väntat på; Nyårsafton! Dagen startade med en återställare i form av varsitt glas gott vin, sen bar det iväg mot köpcentrumet Triangel. Tack vare mitt goda lokalsinne hittade vi dit ganska snabbt. Köpte lite fina presenter till henne vi fått låna lägenheten av, sen blev det lite trippande genom olika sko -och klädaffärer.

Tyvärr tog shoppandet för min del slut innan det ens hunnit börja. Mitt gym hade nämligen råkat dra avgiften x 3 = länsat hela mitt konto. Allt jag hade kvar i fickpengar var 300 kr, så något annat än fönstershopping kunde jag glömma. Som plåster på såren gick vi & fikade lite på varsin baguett & för min del Chailatte.

Till kvällsmat lagade vi wok med nudlar & arabiska biffar som vi hittade i en söt, liten arabaffär. Sen, tack vare Nuras otroliga socialförmåga, blev vi snabbt inbjudna till en förfest i en skitsnygg Studentkorridor. Tillomed gratis skjuts fick vi. Trevlig förfest, tills vi korkat nog bestämde oss för att följa med en skum Fransman som sa han hade en pub en bit bort.

Killarna som skjutsade oss 3 sen var jättetrevliga, så när vi anlänt (Till Rosengård tydligen) fick vi reda på att fransmannen hade planerat ta med oss till sin lägenhet, så då backade vi ur & bad killarna, som hette Muhamed & Mustafa (man kunde nästan tro de var syskon, båda såg ganska svenska ut & hade rakat hår), skjutsa oss därifrån. Sen körde vi runt & letade efter en nattklubb att fortsätta kvällen på.

Slagthuset, som vi planerat att vara på, hade 100 meters kö & krävde sen biljetter. Så vi körde vidare och letade, tillslut hittade vi en fin bar att sitta på. Riktigt trevligt hade vi, otroligt ärliga & schysta killar. Runt 3 stängde baren och vi drog vidare till vår lägenhet. Där satt vi och snackade o hade trevligt en stund tills en kille Nura lärt känna ringde och bad oss komma till en pub i närheten.

Vi bestämde oss för att dra dit, men Mustafa & Muhamed ville inte med så de körde hem (ångrar lite att vi inte fortsatte umgås med dom egentligen). När vi kom fram till puben fick vi träffa själva Gudfadern (jag tyckte han påminde om det) som var jättetrevlig & tog emot oss med öppna armar. Han kändes som en 2:a pappa verkligen, respektingivande och utstrålade trygghet. Där satt vi till kl 10 på morgonen, sen var det dags att dra hem & sova. Fredagkväll drog vi hem från Malmö eftersom båda var helt döda. Alltså med andra ord, en ganska fin Nyår.

Oj, detta är nog ett av mina längsta inlägg på länge... uäh. Men det var en lång dag & natt så det fick bli så. Nu blir det lite bilder istället.

XXX
Posing in Triangel.
Jag inne på Triangel. Observera det fina, glittrande trädet i bakgrunden!
Poet.
Nura sitter och funderar över när våra baguetter ska anlända.
Hungrig?
Mästerkockarna have done it again!
Voila!
Nurold är redo to partey!
Oh la la.
I'm dressed for success.
Mjao.
En bild tillsammans är ett måste.
Knapr.
Cigarr på Nyårsafton är också ett måste... även om den är billig.
Pooose!
Nura vet hur man posar med en cigarr.
Mmm...
Demonblickar gillar vi.
Cheers!
Sen var det dags att bege sig.

Blev lite mörkt men det får duga. Ploppande av flaska!
Bad quality.
En sista suddig bild tagen på puben me Nura & Mustafa.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0