Lastbilsjävlar

Trots snöstormshelvetet blev det en tripp till Markaryd igår. Jag & Lagish klarade oss galant, men är man en bra bilförare så är man. Hoho. Lags tattoo blev mycket fin. Lite ledsen för att jag själv inte hade pengar så jag kunde fixat mina 2 noter i nacken. Wuääh.

Fick dock en chockartad nyhet när jag satt där. Pappa ringde, trodde bara han skulle kolla så vi kommit fram. För att ni ska kunna föreställa er scenariot i mitt huvud som pågick under cirka 8 sekunder tänker jag citera samtalet.

Pappa: (Med gråt i rösten) - Jag och Josefin har varit med i en olycka.
Jag: - Vaa?? Vaddå? Hur mår Josse? Är hon skadad? (kaos i huvudet)
Pappa: - Nej, hon mår bättre än jag gör.
Jag: - Är du skadad??
Pappa: - Nej, chocken kom nu bara. Men bilen är kvaddad.

Minns knappt vad han sa sen eftersom jag blev så chockad. Men ingen blev skadad iallafall. Var en äcklig lastbil som orsakade det hela (självklart).

Pappa körde på påfarten till motorvägen, då ser han en traktorjävel framför sig som också ska ut på motorvägen & skotta snö. Traktorn kör inte av, så påfarten börjar ta slut. Pappa blinkar ut & kör, då kommer det en lastbil som vägrar flytta på sig. Så pappa & Josse hamnar mellan lastbilen & traktorn.

Skaftet framtill på traktorn kommer närmre och hade de inte haft sån tur att traktorn saktat ner hade antagligen hela skaftet åkt in i rutan på Josses sida. När de väl kommit loss börjar hela bilen sladda fram & tillbaka så de nästan flyger in i sidräcket, men klarar sig precis.

Sen kom polisen. Lastbilschauffören tyckte inte han gjort fel (man undrar ju vart vissa får sina körkort ifrån), men polisen höll mestadels med pappa. Dock kunde dom inte ens köra hem varken honom eller Josse, så de fick gå hem i stormen. En ganska bra bit när det är så kallt. Jävligt dåligt av dom med tanke på vädret & P&J:s nära-döden-upplevelse. Men finns ju ingen moral eller logik i någon människas hjärna längre verkar det som.

Är glad att pap & snigL mår bra iallafall. Bilen mår värre, men det ordnar sig väl.

Och kära barn, vad händer ikväll? Jag vet vad som händer imorrn iallafall... firande av min födelsedag! Fyller år på Söndag. I'm old.

XXX
- Hihihi!
Vem fyller år? - JAAG!!
DIE!!
Mohahahaha, lika gott åt den jäveln.


Kommentarer
Postat av: SOFIE

men GRATTIS för tusan!!! :D <3 hoppas du hade en bra dag!



ja, folk är så jävla töntiga. visst att alla har olika åsikter, men ska dom kommentera så kan dom fan stå för vem de är åtminstone ^^



du jag tänkte på det här med din färgning.. eftersom du har såpass långt hår och det kommer gå åt så mkt färg måste jag ta lite mer betalt än jag brukar.. jag räknade lite på kostnaderna å så, 500 med färgen o klippning, är det okej för dig...? kram! <3

2010-02-21 @ 10:27:34
URL: http://noty.blogg.se/
Postat av: Malin

amen vaa fan är detta? fick dom verkligen gåå hem? i chocktillstånd o på motorvägen o allt? FY fan vad dåligt av polisen!! Men som sagt, tur det klarade sig...

2010-02-22 @ 18:15:17
URL: http://malinkarlssoon.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0