Jävla fitt-system, JA!

Är så jävla förbannad nu så jag nästan vill börja böla. Vad är det för fel på Arbetsförmedlingen? Seriöst? För min del finns det ingen anledning att gå dit mer, för det enda dom gjort för mig i ett ½ år nu är att fucka upp allting & ge mig falska förhoppningar.

Nu över sommaren hade de små äcklena skrivit ut mig också? Varför? Jo, för att jag "inte svarat på brevet jag fått hem, därför antar dom att jag fått jobb" Jotack, brevet jag fick när jag var på semester. Det tar en jävla tid att bli inskriven, men bara 1 sek att bli utskriven. Då tänker ni "Ja, men man måste vara aktiv & hör av sig". JOO, men personen jag snackade med i början av Juni-Juli gav mig ett DATUM jag skulle vara där på. Så jag skulle alltså inte behöva höra av mig en massa till dom, vilket HAN SA. Och det kan min mamma intyga eftersom hon var med. Mammor är bra.. Dessutom hade man typ 2 dagar på sig att svara på brevet, alltså så lite tid som möjligt så dom ska lyckas skriva ut en innan man hinner svara.

Så jag åker dit & frågar varför i helvete har jag blivit utskriven? Sen berättar jag att jag hade fått en tid (28/8 var det, så det datumet hade inte varit ännu) då säger gubbjäveln att nej, det har jag inte alls (Och han har ju ingen aning eftersom det inte var han jag hade förra gången). Varje gång jag kommer dit får jag olika personer, det är ju verkligen smidigt... så han skriver in mig på nytt & ger mig en tid att infinna mig där på gruppmöte bland andra ungdomar.

Så för att sammanfatta kort; Nu är jag inskriven på nytt, på grund av att dom fuckade sig = minst 3 mån till ska det gå för att jag ska få nån krona överhuvudtaget att leva på medan jag söker jobb. Sanningen: Jag har gått där i minst 1 halvår, men eftersom dom har så bråttom med att skriva ut folk så är det mitt eget fel. Alltså, enligt dom har jag gått där i 2 veckor nu.

Har fått vara på 2 möten i grupp nu med en föreläsare som berättar hur man söker jobb (Allt jag redan visste) så där har jag fått slösa både tid & bensinpengar nu. Bensinpengar jag för övrigt inte har eftersom min inkomst fortfarande ligger på 0 kr/mån. Idag hade dom de andra mötet, ett möte jag hade uppfattat skulle vara enskilt med någon som jobbar där. Men nej, i grupp var det. Där fick man information om "all hjälp de kan erbjuda" = bullshit.

Så japp, sammanfattning: Är du arbetslös & har svårt att få jobb ska du straffas genom att inte få någon hjälp överhuvudtaget.
Evidence
Och här har vi beviset för att de inte hade någon anledning att skriva ut mig, se datumet. Jag hade en tid bokad, men den "försvann" plötsligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

AMS i ett nötskal!

2009-09-02 @ 09:04:22
URL: http://partillejonas.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0