Skum familj..

..har jag.. lite ;) Speciellt min pappa, han är... väldigt speciell. Han ska alltid komma med så skumma kommentarer. Som för nån vecka sen, när han hade köpt hem ägg;


Pappa: - Det finns faktiskt såna ägg, där hönorna har sån inredd bur.. med Pinne! Är inte det bra?...Nej, jag köper nog inte såna heller... dom ska inte sitta i bur.


Han hade hela konversationen för sig själv också, jag svarade inte ens. Eller en gång när vi pratade om något med naglar;


Pappa: - Nja, du har nog bättre naglar än mig.
Jag: - Ja, det är bajs under dina! (Mohaha)
Pappa: - Ja, för längesen var det..
Jag: - Ehh...hade du bajs under naglarna innan?
Pappa: - Ja, när jag jobbade med lantbruk.


Störd.


Beteendet smittar av sig på min syrra också. Som för någon dag sen till exempel;


Josse: - Kan vi inte försöka fälla Jaffa? (Vår hund)
Jag: - Hon har 4 ben att stå på, tror inte det går så bra..
Josse: - Joo, men om du tar där fram så tar jag benen bak.


Nej, fällande av hund ska vi inte hålla på med ;) Värsta planerna, stackars Jaffa.


Tillomed våra djur är skumma. Speciellt Selma (Pappas katt, inte så konstigt).  För det första tycker hon mest om pappa, hon beter sig som hans andra fru. Är han ute måste hon ut, är han inne är hon inne. Är han ute & går i skogen hänger hon med som en hund. Så fort han går & lägger sig hänger hon med och lägger sig i sin lilla docksäng bredvid. Selma vet tillomed när pappa ska till jobbet, så hon väcker honom runt 5-tiden varje morgon.


Selma kan även öppna dörrar. Och ibland smyger hon runt i huset, som om hon är hemlig agent. Smyger runt & undersöker saker, ofta vill hon in i min garderob & kolla. Skum katt. Dessutom har hon blivit överkörd 2 gånger, bland annat av en motorcykel i somras (Kanske det som orsakat det skumma beteendet). Sne katt.

3 laxar i laxask
Sleden bild, men tycker vi är ganska söta ;) Josse spelar, pappa tittar på &
jag fular mig ;D
Vuxenhund
Jaffa ser vuxen & ordentlig ut på den här bilden, haha;)


Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0