Papii ?

Åhhh, min pappa är borta! Jag är hungrig. Och klockan är 18.41. Jag vill ha mat.. nu! Måste ringa & säg till honom att komma hem & föda mig. (Föda = Mat, för fjortisar med outvecklat ordförråd)

När man har bakisdag ska man fan inte behöva fixa maten själv. Och jag vill inte ha av maten han köpt. Asså kollar man i vår frys är den fylld med; Fiskpinnar (typ 3 olika förpackningar) Fiskgratäng, Findus färdigrätter som det står "Per" på eftersom han ska ha dom till sitt jobb, Chicken nuggets (Inte den goda varianten, utan de billiga Willys/euroshopper-nuggetsen) & längst ner ligger det en hel fisk med huvud & allt som ingen vet hur man tillagar.

Hade jag varit 8 år hade jag varit överlycklig. Men nej! Jag är 20 år & fiskpinnar gläder mig inte längre på samma sätt som när jag var ett barn. Nu är det oxfilé & vitt vin som gäller. Något som inte existerar innanför dessa väggarna...

Nej, nu måste jag ringa & tvinga pappa komma hem.
Pusshej!
Mjaoo
Bild från SnigLs 16-årskalas me släkten.

Kommentarer
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0