Sjuk kväll i Halmstad

Varit ute med Louise idag. Först drog vi hem till Gaby lite & chillade där, sen bestämde vi oss för att dra vidare till Halmstad. Gab pallade inte hänga med ;( Där träffade vi på några från Louise skola, Arton, Miridon & Kenan. Så vi hängde med dom till Valentine (Utanför, in dit går vi nog inte på ett tag..) Då kommer det fram en stor, packad svensk gubbe till oss & hälsar på killarna. Sen står han och tittar på oss (Med skum blick) Så går han fram till Miridon;

Gubbe: Du skämtar inte med mig?
Miri: Ehm, neej...?
Gubbe: Nej det hoppas jag inte. Man ska inte skämta med mig...

Något sådant sa han.. sen står han där och tittar på oss med jättekonstig & allvarlig blick, sen vänder han sig mot Louise;

Gubbe: Du ska inte stå här och fnissa.
Louise: Nej. ("fnissar" inte, utan står normalt och håller med)
Gubbe: Nej, det ska du inte. Stå inte här och fnissa.

Hela tiden står han och håller på med sina händer, knäpper dom, öppnar upp sin jacka lite, knäpper dom igen och fortsätter mumla en massa saker till Miridon (Hörde inte vad han sa, men något trevligt var det iallafall inte)

Efter en stund säger jag "Ska vi gå?" Precis då vänder sig gubben och går sakta ifrån oss. Kan säga att mitt hjärta var i halsgropen, riktig hemsk var han. Verkade som att han bara stod och väntade på att någon skulle säga något "dumt" så att han kunde smälla till oss. Fattar inte vad han ville, ingen av oss hade gjort någonting, inte skrattat eller något åt honom. Visst, alla flinade ju lite åt honom först eftersom han var helt knäpp, men inte så att han såg det. Det är tur att han inte vände sig åt mig, för när jag får panik börjar jag skratta (kan inte hjälpa det) så hade han sett det hade han nog smällt mig. Usch, sjuk gubbe.

Sen gick jag & Louise vidare mot Mc Donalds för att utnyttja toaletten. Där träffade vi på Hanna & Ellinor, så satt vi o snackade lite med dom. Efter ett tag går vi vidare igen... precis när vi går förbi en gränd, hör jag hur en massa killar slåss. Så ser jag en kille ligger på marken, och 2 andra står framför & skriker "Res dig upp!" När killen försöker resa sig upp ger ena killen honom ett stort knytnävsslag i ansiktet så det smäller till riktigt högt! (Var typ 3 killar mot 2) Jag stannar upp, för jag kan inte bara gå förbi när någon blir slagen så. Louise försöker dra tag i mig & säger att vi ska säga till polisen, men precis då ser vi framför oss att Polisen redan är på väg så vi går vidare (Inte så smart lägga sig i) Senare ser man en av killarna rusa iväg med en polis bakom sig.

Halmstad har verkligen blivit värre, tycker jag. Varje gång man är ute händer det alltid något sjukt, orka. Vissa människor borde fan inte dricka asså.  Men men, annars var det en hyfsat trevlig kväll :)

 Störd bild på mig vid matbordet hemma hos mamma ;)Fular mig vid matbordet (As usual)

Kommentarer
Postat av: Melissa

2008-12-06 @ 05:16:35
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Melissa

Ojdå... nej, det är lurigt med påtända människor... det där var inte alkoholryck direkt... och att misshandla så...nej, det är bara så fegt och hemskt att det skär i hjärtat. tur att polisen kom.

2008-12-06 @ 05:17:37
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Kommentarer uppskattas alltid! Och lägg på minnet att du är aldrig 100% anonym.

Thank you, fjuns!

Lämna en åsikt om mitt inlägg här:

Ditt Namn tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Bring it on:

Follow Jenize
Trackback
RSS 2.0